Тоҷики Тоҷики

Суди иқтисодии шаҳри Душанбе

Ҳокимияти судӣ ҳуқуқ, озодии инсону шаҳрванд, манфиати давлат, ташкилоту муасисаҳо, қонунияту адолатро ҳифз менамояд. Конститутсияи Ҷумҳурии Тоҷикистон.

Дар таълиму тарбияи фарзанд набояд бетараф буд. – Судяи суди иқтисодии шаҳри Душанбе Саидзода З.С.

admin Баромадҳо, Маърӯзаҳо ва мақолаҳо

Чӣ гунае, ки Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, мўҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ҷавононро нерўи созанда ва пешбаранда номиданд, ки ин бесабаб нест. Зеро ҷавонон давомдиҳандагони кору пайкори гузаштагони хеш мебошанд. Яке аз мушкилиҳое, ки боиси нигаронии давлату ҷомеа гаштааст, ин даст ва кирдорҳои ношоям задании ҷавонону ноболиғон мебошад. Бо мақсади аз байн бурдани чунин кирдорҳои номатлуб Президенти кишварамон, мўҳтарам Эмомалӣ Раҳмон аз ҳуқуқҳои конститутсионии худ истифода намуда, бо ташаббуси бевоситаи худ Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд»-ро қабул намуданд, ки ин модели тоҷикӣ маҳсуб меёбад. Қонуни мазкур аз ҷониби коршиносони ватаниву хориҷӣ мавриди омўзиш қарор дода шуда, ба он баҳои мусбӣ дода шуд ва ҳоло давлатҳои хориҷӣ кўшиш намуда истоданд, ки қонуни мазкурро дар қонунгузории хеш ратификатсия намоянд. Ин қонун дар худ фарогири як қатор суннатҳои миллиро доро буда, имконият фароҳам овард, ки дар ҷомеа пояҳои арзишҳои маънавиу ахлоқӣ пойбарҷо гардида, уҳдадориҳои падару модарро дар таълиму тарбияи фарзанд дучанд намуд, ки онҳо масъулияти худро ба пуррагӣ иҷро намуда истодаанд.

Чӣ гунае, ки дар урфият мегуянд фарзанд азиз, аз вай ҳам дида одобаш азиз. Аз мақоли мазкур бармеояд, ки ҳанўз аз замонҳои пеш гузаштагони мо ба масалаи таълиму тарбия низ бетараф набуда, пайваста аз паи иҷро гардидани он мегаштаанд. Ҳоло ҳам нафароне ҳастанд, ки меъёрҳои қонуни мазкурро нодида гирифта, ба он эътибори ҷиддӣ намедиҳанд, ки он ба нафъи онҳо нахоҳад буд. Аз ин рў тавсия дода мешавад, ки ҳамкори мутақобилаи волидайн бо мактаб пайваста ба роҳ монда шавад ва аз мақомотҳои назоратбарандаи ин қонун даъват ба амал оварда мешавад, ки назорати иҷроиши онро ҷоннок намоянд. Зеро ҷавонон дар воқеъ давомдиҳандагони меросу ниёгони гузаштагон мебошанд ва мо насли калонсол дар таълиму тарбияи онҳо мутасаддӣ буда, ба ин масъала бетараф набошем.

You May Also Like..

Дар тарбия масъулиятшинос бошем.-Судяи суди иқтисодии шаҳри Душанбе Нурализода О.Б.

Таҳкими заминаи маънавии оила ба тарбияи ахлоқии фарзанд, маърифатнок намудани e, дар рeҳияи муҳаббат ба халқу Ватан, ободиву бунёдкорӣ ба […]

Танзими анъана ва ҷашну маросимҳо – барои тарақиёти ҷомеа нақши муассир дорад.-Котиби маҷлиси судии суди иқтисодии шаҳри Душанбе Аббосов С.Ҷ.

Қонун  бо тақозои рушди ҷомеа анъана ва ҷашну маросимро танзим намуда, ба ҳифзи арзишҳои асили фарҳанги миллӣ ва эҳтиром ба суннатҳои мардумӣ […]

Ба дахлу харҷи худ ҳар дам назар кун.-Судяи суди иқтисодии шаҳри Душанбе Саъдуллозода С.Т.

Анъана – расму қоида, урфу одатҳоест, ки аз як насл ба насли дигар мегузарад ё аз наслҳои гузашта мерос мондааст. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *